Dag 50: boomplantdag - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Inge Kerssens - WaarBenJij.nu Dag 50: boomplantdag - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Inge Kerssens - WaarBenJij.nu

Dag 50: boomplantdag

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 April 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Misschien wel de belangrijkste dag van deze reis: de dag waarop we iets terug hebben gedaan voor onze planeet & het nageslacht door 3 bomen te planten die uiteindelijk de ecoafdruk van onze trip zullen compenseren! Een rimu, een inheemse boom die weliswaar langzaam groeit maar 1000 jaar oud en 60 meter hoog kan worden. Na deze rituele handeling hebben we met onze Maori gids nog een wandeling gemaakt door een deel van het National Park waar deze inheemse boomsoort en zijn familiegenoten nog bewaard zijn gebleven. Bomen van honderden jaren oud en tientallen meters hoog, zeer indrukwekkend. Ook interessant om te horen hoe de Maori's tegen deze bomen en andere inheemse planten aankijken en ze gebruiken. Vanuit hier zijn we doorgereden naar onze nieuwe stek tussen Taupo en Rotarua, wederom een wonderschoon plekje, dit keer aan een hydromeer.